Op ons digitaal platform www.tolkaanvraag.be kan je met jouw login het aanbod tolkopdrachten die beantwoorden aan jouw tolkprofiel zien. Daar kan je de opdrachten aanvaarden, weigeren en annuleren. En ook daar vul je de prestaties in van je getolkte opdrachten.

Een tolkopdracht aanvaarden

In jouw tolkprofiel op tolkaanvraag.be duid je aan de hand van een aantal parameters (welke tolktypes, tolkuurtypes en onderwijsniveaus) aan waar je wil tolken. Zo ontvang je tolkaanvragen op maat. En zo zijn je gegevens zichtbaar via de ‘zoek een tolk-functie’. Tolkgebruikers en organisaties die een tolk zoeken, kunnen zo bij jou terecht komen.

Als tolk kan je ook zelf tolkaanvragen zoeken via de zoekfilter op het digitale platform. De zoekfilter staat standaard ingesteld op opdrachten waar jij, met jouw profiel, voor in aanmerking komt. Je kan bijkomende filters instellen, zoals afstand, weekdagen en tolkuren.

Wanneer een tolkgebruiker bij zijn aanvraag een voorkeurtolk opgeeft, dan krijgt deze tolk automatisch een e-mail. De tolkgebruiker kan bij zijn aanvraag aanduiden dat hij al afgesproken heeft met zijn voorkeurstolk. In dat geval kent het platform de opdracht meteen toe en ontvang je een automatische toekenningsmail.

Een tolkopdracht annuleren

Je hebt een tolkopdracht aangenomen, maar bent onverwacht verhinderd. Laat dat dan zo snel mogelijk weten via tolkaanvraag.be. Als je door overmacht te laat bent of niet aanwezig kan zijn dan krijg je in uitzonderlijke gevallen toch nog je vergoeding voor deze opdracht.

Verwittig het CAB ook bij een te late afgelasting (TLA). Zo kunnen we efficiënt en snel een vervangopdracht zoeken en kunnen we nieuwe TLA’s in de toekomst vermijden. Wanneer je het CAB niet verwittigt, vervalt je recht op een TLA-vergoeding.

Wanneer een tolkgebruiker niet opdaagt voor een afspraak, dan verwittig je het CAB. Probeer zelf de tolkgebruiker te contacteren en wacht 30 minuten. Het CAB zoekt een vervangopdracht voor jou.

Meer info over TLA’s vind je hier.

Op ons digitaal platform www.tolkaanvraag.be kan je met jouw login het aanbod tolkopdrachten die beantwoorden aan jouw tolkprofiel zien. Daar kan je de opdrachten aanvaarden, weigeren en annuleren. En ook daar vul je de prestaties in van je getolkte opdrachten.

Een tolkopdracht aanvaarden

In jouw tolkprofiel op tolkaanvraag.be duid je aan de hand van een aantal parameters (welke tolktypes, tolkuurtypes en onderwijsniveaus) aan waar je wil tolken. Zo ontvang je tolkaanvragen op maat. En zo zijn je gegevens zichtbaar via de ‘zoek een tolk-functie’. Tolkgebruikers en organisaties die een tolk zoeken, kunnen zo bij jou terecht komen.

Als tolk kan je ook zelf tolkaanvragen zoeken via de zoekfilter op het digitale platform. De zoekfilter staat standaard ingesteld op opdrachten waar jij, met jouw profiel, voor in aanmerking komt. Je kan bijkomende filters instellen, zoals afstand, weekdagen en tolkuren.

Wanneer een tolkgebruiker bij zijn aanvraag een voorkeurtolk opgeeft, dan krijgt deze tolk automatisch een e-mail. De tolkgebruiker kan bij zijn aanvraag aanduiden dat hij al afgesproken heeft met zijn voorkeurstolk. In dat geval kent het platform de opdracht meteen toe en ontvang je een automatische toekenningsmail.

Een tolkopdracht annuleren

Je hebt een tolkopdracht aangenomen, maar bent onverwacht verhinderd. Laat dat dan zo snel mogelijk weten via tolkaanvraag.be. Als je door overmacht te laat bent of niet aanwezig kan zijn dan krijg je in uitzonderlijke gevallen toch nog je vergoeding voor deze opdracht.

Verwittig het CAB ook bij een te late afgelasting (TLA). Zo kunnen we efficiënt en snel een vervangopdracht zoeken en kunnen we nieuwe TLA’s in de toekomst vermijden. Wanneer je het CAB niet verwittigt, vervalt je recht op een TLA-vergoeding.

Wanneer een tolkgebruiker niet opdaagt voor een afspraak, dan verwittig je het CAB. Probeer zelf de tolkgebruiker te contacteren en wacht 30 minuten. Het CAB zoekt een vervangopdracht voor jou.

Meer info over TLA’s vind je hier.